kraulových nohou pokrčování a zvedání kolen nad hladinu, roztažené dolní končetiny a ohnuté chodidla fajfky. Závěr Při spolupráci s Lahovičky dětmi jsme se snažili o co nejlepší komunikaci, jednotlivé pokyny jsme jim vysvětlovali nahlas, srozumitelně, výstižně a co nejjednodušeji. Často jsme používali i názorné ukázky, která dala dětem lepší představu o tom, co se po nich žádá. Velký důraz jsme kladli především na bezpečnost, která se u těchto dětí nesmí podceňovat, neboť jejich plavecké dovednosti nejsou na žádné vysoké úrovni. S Praha 12 bezpečností neoddělitelně souvisely problémy s kázní, kdy jsme děti museli pravidelně upozorňovat na nebezpečí uklouznutí, žádné skoky bez povolení, dále aby v okolí bazénu neběhaly a nikdy do něj nechodily samy. Samotná práce byla s těmito dětmi radost, ale i velká dřina. Při výuce jsme postupovali pomalu, jednotlivé cviky byly rozděleny do několika fází, k naučeným prvkům jsme se vraceli v průběhu dalších vyučovacích hodin, pro zpestření jsme používali her a požadavky jsme zvyšovali postupně. Výsledky u dětí nebyly stejné, což bylo plavání dětí Lahovice způsobeno jejich ne vždy pravidelnou docházkou. Největším problémem se stalo splývání na zádech, které jedno z dětí po půl roční plavat dítěti Lahovicím výuce zvládlo pouze s dopomocí, dále u dětí přetrvávaly chyby jako byly pokrčená kolena při znakových nohou, roztažené prsty při splývání na prsou či neefektivní kopy. Při upozornění však byly schopné tyto problémy odstranit. K výuce jsme použili řadu plaveckých
pomůcek a to velké a malé plavecké desky, plavecké pásy, rybičky, žížaly, kroužky a puky. Mírně pokročilí V mírně pokročilých jsme měli šest dětí, jejichž věk se pohyboval od do let. Jednalo se o skupinu, která již ovládala základní plavecké dovednosti jako Praha 16 potápění, plavecké dýchání vpřed, splývání na prsou a na zádech, orientaci v prostoru atd. Ve většině případů vedl plaveckou hodinu jeden vedoucí, jen výjimečně se na ní podíleli dva. U této skupiny byl náš cíl zdokonalit již naučené plavecké dovednosti a dále je Lahovicemi dětské plavání seznámit s jednotlivými plaveckými styly. Výuka S touto skupinou jsme postupovali v těchto bodech zopakování a zdokonalení plaveckých