paměti převážně jen mechanicky. Vštěpování a pořádání látky v paměti je ale s přibývajícími poznatky stále více logické. Pojmy, které byly zpočátku ještě neurčité a neutříděné, jsou navzdory konkrétnosti a názornosti ke konci dané vývojové fáze stále Blatiny bohatší, určitější, adekvátnější a logičtěji uspořádané, to výrazně ovlivňuje i pružnost a přiléhavost názorných myšlenkových operací a tím i úroveň orientace. Čačka, str. CNS dítěte v tomto věku již dosahuje svou hmotností dolní hranice hmotnosti u dospělého člověka. Nervový systém je již celkem dobře vyzrálý a neurony jsou schopny synchronní aktivity. Dítě chápe vztahy mezi různými ději, ovšem jen pokud si je může názorně představit na základě své vlastní činnosti. Matějček, OSOBNOST DÍTĚTE MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Praha 17 PSYCHOLOGICKÉ HLEDISKO Mladší školní věk je z hlediska vývojové psychologie obdobím přechodným. Předchozí období, tj. předškolní věk přibližně mezi třetím a šestým rokem, bývá charakterizováno celou řadou výrazných znaků duševního vývoje. Stejně tak výrazné je plavme dětem Zličína období následující, střední školní věk. Mladší školní věk je něco mezi tím období přestavby, přetváření, dozrávání. Z dítěte se definitivně stává chlapec nebo děvče. A jako každé takové období v lidském životě znamená určitou rozkolísanost a vyšší plavat dítěti Zličínu zranitelnost. To co po psychické stránce charakterizuje toto období nejvíce, je rozvinutí duševních funkcí do té míry, že je schopno
soustavného školního vzdělávání. Dosud si převážně jen hrálo nyní začíná soustavně pracovat. Jeho myšlení, paměť, vnímání jsou plavání dětí Zličín vyspělé natolik, že to nejenom dokáže, ale že má ze školní práce radost. Matějček, Psychologicky bývá období mladšího školního Lužiny věku často charakterizováno jako období střízlivého realismu. Zpočátku je realismus školáka závislý na tom, co mu autority povědí. Později je už vůči autoritám kritičtější a ověřuje si poznatky vlastním prozkoumáním, přemýšlením a srovnáváním informací z Luka různých zdrojů. Langmeier, Po vstupu do školy se systematicky zlepšuje veškerá psychická činnost pod vlivem soustavného a cílevědomého vzdělávacího a výchovného působení. Zlepšuje se smyslové vnímání, rozvíjí se paměť, myšlení a řeč. Pozvolna se buduje systém cvičení s dětmi Praha 5 Zličín