vývoj nervové soustavy, vývoj osobnosti, ale i při upevňování kolektivu. Z tohoto důvodu jsem si vybrala psychomotoriku a psychomotorické hry Třebonicích plavme dětem jsem soustředila do vodního prostředí, pro ještě větší prožitek a intenzivní pohybové zatížení. Aktivity ve vodě mají dráždivé a povzbuzující účinky na kůži, na posílení a dostatečné uvolnění svalstva, zároveň nezatěžují pohybový aparát. Psychomotorické hry Luka se dle Blahutkové od běžných her odlišují zejména použitím netradičních pomůcek a není zde vítězů ani poražených. Hra je zdrojem nových, neopakovatelných zážitků, při nichž se projevují všechny složky duševního života. Hra v psychomotorice umožňuje projevovat individualitu osobnosti a současně zapojují člověka do kolektivního cítění a poutání jedince ke kolektivu. Dokáží pozitivně potlačit neustále zvyšující stres a další psychické problémy. Cílem diplomové práce je zpracovat metodickou příručku plnou her v bazénu s Blatiny využitím plaveckých a netradičních pomůcek, plastových vnitřků od čokoládových vajíček s překvapením uvnitř. Seznam her je určený pro lektory plavání a další zájemce pracující s dětmi mladšího školního věku. Hry jsou rozděleny pro větší přehlednost do dvou skupin pro plavce a neplavce a čtyř podskupin hry seznamovací, rušné, vzájemný kontakt a relaxační. Součástí každé hry je seznam pomůcek, motivace, popis a zaměření, to vše doplněno fotografiemi z praxe. TEORETICKÁ ČÁST ŠKOLNÍ VĚK Období začátku povinné školní plavou s dítětem Třebonice
docházky dochází u dětí k velkým proměnám, v oblasti psychologie, sociologie a fyziologie. Dítě se stává obrazem podmínek ve kterých vyrůstá. Je tedy velice důležité, aby faktory, jež na dítě působí, byly dostatečně vhodné ve všech oblastech. Školní věk lze chápat plavali kojence Prahou 5 Třebonicemi