věku je ze socializačního hlediska důležitý vstup do školy. Škola děti rozvíjí specifickým způsobem, který nemusí být zcela shodný se Petřín směřováním rodiny tak, jak společnost považuje za žádoucí. Toto období je další fází přípravy na život ve společnosti. Vágnerová, Vývoj osobnosti dítěte je závislý na normách a požadavcích na něj kladených, proto je třeba, aby si dospělí uvědomovali přiměřenost svých požadavků. Tato pedagogická zásada je z hlediska psychologie chápána tak, že nový obsah může být osvojen pouze tehdy, bude li přizpůsoben myšlení dítěte. Krejčíková, str. Ve školním věku se rozvíjí vztahy s různými lidmi mimo rodinu, jak s učiteli, kteří představují významnou autoritu, tak s vrstevníky. V rámci různých sociálních skupin se postupně diferencují jeho role z postavení, které plavání dětí Malá Strana se mu zde podařilo zaujmout. Ve školním věku jsou pro rozvoj dětské osobnosti důležité tři oblasti a. Rodina i v tomto věku představuje bazální sociální a emoční zázemí, ale zároveň ovlivňuje i jeho ocenění. b. Škola je významnou institucí, která umožňuje rozvoj obecně sociálně požadovaných a ceněných kompetencí i způsobů chování. Jejím prostřednictvím získává dítě předpoklady k dalšímu Malostranská společnému uplatnění. c. Vrstevnická skupina umožňuje rozvoj jiných vlastností a dovedností, které jsou užitečné pro život v lidském společenství. S vrstevnickou skupinou se postupně stále více ztotožňuje, rozvíjí se zde symetrické vztahy, vrstevníci představují Malé Straně dětské plavání
dostupný model chování i výkonu, dítě se s nimi může srovnávat a snažit se dosáhnout stejné úrovně. Vágnerová, Sociální vývoj plavání dětí Malá Strana Sociální souvislosti života ovlivňují osobnost v širokém spektru jejich charakteristik a projevů. Sociální souvislosti na jedné straně působí na tělesnost, zdraví a celkovou kondici člověka a na straně druhé jak ovlivňují oblast, o které někdy hovoříme jako o jeho vyšší, tzv. duchovní úrovni tedy jeho já. Helus, str. Významnými osobami, podle nichž se dítě učí modelovat své vlastní způsoby plavou s dítětem Malé Straně chování, nejsou už pouze rodiče, ale i učitelé a spolužáci. Své jednání začíná také lépe samostatně kontrolovat učí se postupně plavali kojence Praha 5 Malá Strana