luziny
zahřátí ve vodě, kterému měla předcházet několika minutová rozcvička. Po vstupu do vody zadáváme dětem činnosti, které již znají, Lužinami dětské plavání dynamické a jež je pozitivně a povzbudivě naladí pro další činnosti. U takto starých dětí se dá nazvat rozplaváním opakování toho, co již znají, hraní pohybových her ve vodě atd. Po takovémto úvodu hodiny motivujeme děti pro další řízenou činnost, kdy děti seznamujeme s novými prvky, jímž je tuto lekci máme v plánu naučit. Je velmi důležité děti povzbuzovat, oceňovat jejich snahu a chválit je, aby jejich Lužiny pozornost zůstala ve střehu a nepřestalo je to bavit, což by mělo za následek nejen nepozornost, ale i zmaření pedagogického působení na plavání dětí Lužiny vyučované jedince. Individuální přístup zvláště k hyperaktivním dětem je nedílnou součástí tohoto vyučovacího procesu. Pokud bychom hyperaktivní ze skupinky vyučovaných dětí, brali jako komplexní celek docházelo by k situacím, že by instruktoři nedokázali udržet organizaci výuky tak, jak si ji předsevzali, protože tyto děti s lehkou mozkovou dysfunkcí potřebují být neustále zaměstnávané a to dokonce až dvojnásobně více než děti bez této dysfunkce. Nezapomínejme na hravé a relaxační činnosti ve vodě. Mezi různými plaveckými Praha 13 cvičeními by měli být vkládány hry, které děti uvolní a při nichž se odreagují a po nichž budou dále s chutí pracovat. Na druhou stranu je důležité si uvědomit, že hra ve vodě by neměla být hlavním jediným cílem, je vždy spíše organizační formou, jež působí na dítě
a napomáhá mu k upevnění a získání nových pohybových dovedností, aniž by si to dítě uvědomovalo. Dá se říci, že žáci plní určité úkoly prostřednictvím hry. Lekce by měla vždy končit klidně a s radostí, aby se dítě na další lekci těšilo a nemělo z ní Luka strach nebo necítilo k ní nechuť. Právě naopak, cvičitelé by měli dosáhnout toho, že děti z vody musíme vyhánět, neboť se dožadují Butovice plnění dalších úkolů. Na závěr bych chtěla podotknout, že pokud cvičitel či rodič, který je pouze přítomen na břehu či přímo plavou s dítětem Lužinám účastný výcviku vidí, že některé dítě začíná mít projevy podchlazení, vezme dítě na břeh a na pár minut jej zabalí do ručníků a plavme dětem Lužiny až po té, co se přestane třást, může se vrátit zpět mezi ostatní. Tímto způsobem můžeme předejít mnohým nemocem. Jak jsem se již zmínila, pokud je některý z rodičů přítomen, může to mít na dítě velmi pozitivní účinek, ale v některých případech i zcela negativní, zvláště tehdy, pokud je dítě na rodiče navázáno, Mnohdy se situace může vyhrotit až tak, že dítě celou hodinu odmítá spolupracovat a snaží se svým hlasitým pláčem si vynutit to, aby mohlo dělat jen to, co se mu líbí a rodiče z lásky ke svému dítěti nedokáží vydržet a z lekce dítě odvedou. Proto je dobré zvážit přímou přítomnost rodičů v hodinách výuky plavání, protože zvláště bojácným dětem trvá déle, než si na nové prostředí zvyknou. Zachraňující reakcí mohou rodiče více svému dítěti z hlediska masáže u Prahy 5 Lužin