sportovce, který své zkušenosti předává mladší generaci. U trenéra není tolik kladen důraz na požadavek vzdělání. Dobrým a kvalitním trenérem se může stát i člověk, který v oblasti sportu není vzdělán. Kloubí se zde především zájem a chuť pracovat s dětmi. Být trenérem dětí je složitá činnost. Trenér by se měl vyznat v tom, co je přiměřené danému věku, co a jak trénovat, jaké činnosti mohou Herink dítě rozvinout či naopak poškodit. Trenéři by se měli orientovat v celé řadě oborů, např. teorie sportovního tréninku, psychologie dětské plavecké Dobřejovicemi sportu, pedagogiky, fyziologie Perič, Přístup trenéra ke svěřencům v době pubertálního vývoje vyžaduje značné vědomosti a zkušenosti. Trenér musí své svěřence umět motivovat, jeho přístup by měl být taktní a diskrétní. Není vhodné přílišné prosazování autority a výraznější ironie. Trenér by měl být spíše zkušenějším přítelem, vzorem. Neměl by však své svěřence utvrzovat v názoru, že Osnice kromě sportu nic jiného neexistuje. Je velmi vhodné, aby trenér podporoval i jiné oblasti zájmu svých svěřenců, počínaje plnění školních povinností a přípravu na své budoucí povolání Perič, Činnost trenéra je nutné rozdělit do tří základních skupin. První je Dobřejovic plavat dítěti trenér přípravky jako nejnižší věkové kategorie, druhou je trenér mládežnické kategorie a poslední je trenér dospělých. Každá skupina se od těch ostatních liší množstvím fyzické zátěže, přístupem ke svěřencům, organizačními předpoklady, psychologickými
zkušenostmi a jejich uplatňování. Trenér přípravky by měl upozorňovat na chyby a hodnotit výkony v průběhu tréninku, bezprostředně. Měl by být schopen hodnotit stručně, věcně, povzbudivě, bez výčitek a především bez ironizování. Trenér mládežnické kategorie bere v úvahu při sestavování tréninkové jednotky i při jednání se svými svěřenci především specifika tohoto věku. Musí respektovat zvláštnosti mladistvé psychiky, jako je např. těkavost pozornosti či spontánně projevovaná potřeba pohybu. Trenér dospělých by měl být připraven na zvýšenou kritičnost vůči svému okolí, musí počítat s oponováním vlastními názory. Pro všechny kategorie však platí, že plaváním dítěte Dobřejovice tréninkové jednotky musí být obsahově jednotné, organizačně promyšlené, ale musí sportovce také zaujmout a bavit. Trenér po celou dobu podporuje a povzbuzuje zájem a pozornost, aby činnost nebyla jednotvárná. Důležitým úkolem trenéra je vést své svěřence k samostatnosti a