má, kromě výše uvedených výhod, významný vliv na psychiku a rozvoj volních vlastností člověka, jako jsou vytrvalost, cílevědomost, dále zvyšuje sebevědomí, učí přemáhat pocit únavy atd. Z tohoto hlediska má plavání v mladším školním věku cenný přínos pro vývoj Zdiměřice charakteru. Kladný zdravotní dosah plaveckého výcviku byl pozorován u mládeže všech věkových kategorií. Děti se dobře vyvíjely, přiměřeně přibíraly na váze, neboť se zvyšovala chuť k jídlu, jejich spánek byl hluboký a klidný. Puš, Jelikož děti na základních školách tráví většinu času ve školních lavicích, začíná dnes školství využívat více tělovýchovných chvilek, psychomotoriky, děti Zdiměřicích plavali dětech jsou v hodinách tělesné výchovy aktivní. To však mladému organismu nemůže stačit. Hlavně v době, kdy děti tráví spoustu času u televize, počítačů apod. Proto právě plavání působí příznivě na jejich organismus. Vliv vodního prostředí na dítě Většina dětí má k vodě kladný vztah. Děti se rády koupou s oblibou si v ní hrají a dovádějí. Preislerová ve své knize uvádí, že skutečný strach při výuce plavání prožívá pouze dětí. Strach velmi negativně působí na vědomí a chování dítěte, narušuje jeho senzomotorické funkce a obzvlášť na neplavce má negativní účinky. Projevy tohoto strachu jsou různě odstupňovány od pasivity dítěte přes obranné plavání dětí Zdiměřice reakce až k odporu pobytu ve vodě. Čím jsou děti mladší, tím jsou u nich menší rozdíly, tudíž i postup nácviku je jednodušší. Mezi Kocanda
staršími dětmi se najdou vždy děti šikovné a nebojácné, které mají vodu rády a mají chuť a zájem naučit se plavat, také u nich plavání dětí Zdiměřice můžeme očekávat dobré výsledky. Naskytnou se však i děti bojácné, které se vyhýbají všemu, co jim není příjemné a co jim může plaváním dítěte Zdiměřicemi nějak vadit, tedy i vodnímu prostředí. Dětí, co by se vrhaly bez rozmyslu do jakékoli situace, je málo. Naopak bývají zpočátku nesmělé.