zprávy. Už František Palacký ve svém díle Dějiny národu českého píše o Slovanech, že to byli dobří plavci a potápěči. Také Byzantský Maurucius psal, že Slované, co se týče boje, byli velmi vynalézaví, uměli se rychle přepravovat přes řeky. Hoch Černušák, V roce pruský důstojník Ernest von Pfuel postavil vorovou plovárnu v Praze na Vltavě, kde byla založena první plavecká vojenská škola. Využívala se tam metoda bidla, čili metoda individuálního nácviku. Metodu bidla zavedl Guts Muts, kdy pro cvičení ve vodě vymyslel bidlo, na plavání dětí Dejvická které se žáci zavěsí, a to umožní nácvik souhry pohybů ve vodě Hoch, Od poloviny Století se u nás objevují snahy po organizovaném Dejvická plavání. Nejprve v rámci škol, poté i v rámci klubů. Ve školách se objevil požadavek, aby se ve škole pečovalo o tělesný rozvoj mládeže. Součástí výuky, byl tedy tělocvik i plavání. V roce vznikla první učebnice o plavání Nauka o plování jejímž autorem byl J.Weselý. Nácvik zde vycházel z metody bidla, a byl rozdělen na nácvik na suchu, poté ve vodě Bělková, V širším měřítku se plavání Hradčanská začalo vyučovat na počátku století. Od roku platily nové osnovy pro školy a plavání zde bylo zastoupeno pouze jako sezónní činnost. Od roku vzniká plno publikací o plavání. Které obsahují popis techniky, popis jak se naučit plavat, význam plavání na lidský organismus atd. plavání s dětmi Dejvické Bělková, S příchodem nových myšlenek se tato metoda bidla začíná kritizovat. Však v našich zemích byl nácvik plavání ve dvacátých
letech stále pod vlivem metody bidla, která ve světě už byla nahrazena metodou kolektivní přirozená metoda důvěry a sebedůvěry. Tato metoda klade důraz na přirozený pohyb, bez jakýchkoliv nadlehčovacích pomůcek. Žák má tak dokonale poznat vodní prostředí, hlavně vztlak jesle Prahou 6 Dejvickou