Vzájemný kontakt Hry pro vzájemný kontakt jsou často realizované ve dvojici nebo skupině. Vedou k rozvoji spolupráce, verbální a nonverbální komunikace, rozvoji pravolevé orientace. U daných her můžeme vypozorovat a rozeznat určité nedostatky. Všímáme si vzájemného plavání dětí Sedlec způsobu dotyků u spoluhráčů, verbální komunikace u kontaktních her. Při těchto činnostech se často objevují první známky agresivního jednání. Často dochází ke spontánním projevům. Nesmíme zapomínat hru vždy vyhodnotit, sdělit si jaké prožívaly pocity, zda to bylo příjemné, či nikoliv. Pokud se některé dítě nechce podělit o své zážitky, nenutíme ho. Relaxační hry Děti si rády hrají. Avšak je pro ně důležité i odpočinek a uvolnění Pokud použijeme ke zklidnění hru, je to pro děti zároveň i zábava. Proto zařazujeme tyto Sedlcem dětské plavecké relaxační hry, které jsou součástí závěru každé vyučovací jednotky. Nutnost vytvoření podmínek při níž relaxaci provádíme klidná Budovec relaxační hudba, tichý klidný a zřetelný hlas, pomalé pohyby, odpoutání od okolního světa, klidné dýchání, apod. napomáhají celému procesu uvolnění. K dokonalému pochopení hry je důležitá motivace, díky které se dítě dokáže pohyb přesně představit. Jako motivaci můžeme použít pohádky, příběhy, říkadla, básně a písně. Před začátkem každé relaxace je vždy důležitý intenzivní část bez Podbaba ní by neměla žádné opodstatnění. Hry je důležité dostatečně vysvětlit a po ukončení celý proces vyhodnotit. Sdělit prožívané
pocity, příčiny neklidu, apod. Pozorujeme schopnosti uvolnit se a plně relaxovat. Nezapomínáme na výměnu hráčů. Relaxace spočívá v