schopnostem cvičenců, bere v úvahu i jejich psychické vlastnosti a vztahy k jiným lidem. Klade se též důraz na uvědomování si vlastních Lysolajemi plavou s dítětem pocitů i na rozvoj vcítit se do pocitů a potřeb druhých, chápat a respektovat je. Adamírová, Teorie psychomotoriky Psychomotorika je systém Budovec pedagogický a rehabilitační. Pojem psychomotorika vyjadřuje spojitost mezi vnímáním, prožitím pohybu a jednáním ve společenském kontextu. Základem je obraz člověka v jednotě těla, duše a ducha. Protože psychomotorika staví do popředí lidské jednání ve vzájemném působení Podbaba poznání, cítění a motoriky, má velký význam pro rozvoj osobnosti.Hálková, Psychomotorika je forma pohybové aktivity, která je zaměřena na prožitek z pohybu. Vede k poznávání vlastního těla, okolního světa i k prožitkům z pohybových aktivit. Ke svému působení využívá jednoduché herní činnosti, činnosti s nářadím i s náčiním, netradiční pomůcky a prvky pohybové muzikoterapie včetně relaxačních technik. Podle Blahutkové je cílem psychomotoriky bezděčné prožívání radosti z pohybu, ze hry a tělesných cvičení a vytvoření tzv. bio psycho socio spirituální pohody člověka. Jedná se o vyrovnání biologických potřeb člověka s duševním klidem, s uspokojivým postavením v plavat dítěti Lysolajím kolektivu a ve společnosti a s vírou v životní filosofii ve smyslu naplnění života, která člověku pomáhá v osobnostním růstu, respektuje individuální rozdíly v cílech i prostředcích života a odpovídá založení člověka. Cílem psychomotoriky, jak uvádí Adamírová, je
harmonická osobnost a to z hlediska fyziologického, psychologického i společenského, která je schopná jednat samostatně, cíleně, plánovitě, kontrolovaně, ale i vstřícně a ohleduplně při zachování své individuality. Hlavním úkolem je získat co nejvíce zkušeností o vnímání pohybu z oblastí vlastního těla, materiální a společenské. Oblast vlastního těla tělo je chápáno jako biologický základ Výhledy lidské existence, jako výchozí bod pro všechny procesy vnímání a vytváření zkušeností, které jsou základními kameny pro vývoj plavání dětí Lysolaje osobnosti. Tělo pak tvoří celek z hlediska fyziologického a psychologického a oblast těla je tedy oblastí celé osoby vlastního já. Oblast materiální získávání poznatků o vlastnostech předmětů, seznámení se s možnostmi a schopnostmi využití předmětů. Společenská oblast jedná se o proces, který probíhá od dětství až do stáří. V jeho průběhu získávají důležité vlastnosti a schopnosti např. schopnost dětské plavecké Lysolajích navazovat vzájemné vztahy a udržovat je, komunikovat a spolupracovat, mít důvěru v druhé osoby a odpovědnost vůči nim. Na začátku se dětské cvičení nejblíže Prahy 6 Lysolají