ruzyne
navázání kontaktu mezi učitelem a dětmi. Učitel nepřikazuje, ale pomáhá a radí tam, kde je třeba. Necháváme volnou iniciativu dětem, aby plavání dětí Ruzyně hry různě přetvářely, pouze je korigujeme. U her, kde jsou děti ve dvojicích, či trojicích, nezapomenout na jejich vystřídání. Každé dítě si vyzkouší každou roli. Po každé hře provedeme rozhovor o pocitech, které prožívaly, její průběh, pozitiva, negativa. Na konci provedeme závěrečnou diskusi. Využíváme různých hudebních doprovodů, pokud to situace dovoluje. Překážkové dráhy nejprve sestavuje učitel, později je mohou sestavovat žáci sami. Jakmile děti několikrát absolvují sestavenou překážkovou dráhu a jsou si v ní jisti, mohou plavme dětem Ruzyně ji pak vyzkoušet se zavřenýma očima. Dbáme na bezpečnost a upravujeme dráhy tak, aby byla překonatelná a nedocházelo k úrazům. Pokud má Bílá Hora některý ze zúčastněných z něčeho strach, danou činnost nemusí provádět. Na začátku je třeba podporovat každého cvičence a slabosti ignorovat. Závěr hodiny vzájemné povídání o prožitých aktivitách. Hodina psychomotoriky začíná příchodem dětí do šatny, kdy učitel naváže s dětmi rozhovor, informuje se na zájmy jednotlivých dětí. Poté se posadí do kroužku kolem učitele a povídají si o tom, jaké Praha 17 činnosti budou provádět v dané hodině. Psychomotorické hry jsou zaměřeny především na prožitek a pocity z prováděné činnosti a komunikace v pohybu. Nejedná se o soutěže, jako to je u aktivit pohybových. Není zde vítěze ani poražených. Hráči nesmí být vyčleněni z
kolektivu. Hry mají příznivý vliv jak na duševní, tak i tělesnou stránku zdraví. Cvičenci se učí vnímat sebe i ostatní, rozvíjíme tak