které se naskýtají, aby se u dítěte rozvíjely pohybové vlastnosti na základě všestrannosti. Základní potřebou pro dítě do puberty je minimálně jedna hodina denně intenzivní pohybové aktivity řízené či spontánní. Nenahraditelnou součástí pohybového režimu dětí je spontánní pohybová aktivita. Její význam je tím větší, čím je dítě mladší. Její intenzita bývá vysoká a je řízena jedincem dle jeho možností. Neměla by být příliš rodiči i ostatními ovlivňována, je součástí přirozené výchovy a poznávání. Hálková, Vývoj hry Hra je aktuální činnost volená i uskutečňovaná zcela svobodně, není osobně vědomým prostředkem k cíli, ale spíše cílem sama o Na Bateriích sobě. V zájmu zdravého vývoje dítěte musí v jeho denním programu zbýt na hru přiměřený dostatek času. Zákaz hry nikdy nevede ke zvýšení zájmu o učení. Děti se postupně stávají stále více schopnými odložit hru, pokud ještě nesplnily školní povinnosti. Vypich Vývojové proměny mimoškolních aktivit přinášejí stále větší příležitost k uplatnění a uspokojení zvídavosti, představivosti, plavme dětem Břevnova emocionality, potřeby pohybu atp. Hrou se také rozvíjí zdravé vztahy k ostatním dětem. Čačka, V tomto věkovém období začínají se zapojením do skupinových her. Dětská společnost znamená přirozenou školu života a nebylo by dobře, aby dítě pro samý důraz na učení a plavání dětí Břevnov na úkoly nemělo čas ke hře s kamarády. Je důležité zajistit harmonický vývoj osobnosti, aby byl pro ně tento úsek života radostný a
šťastný. K tomu nutno spojit síly a dobrou vůli všech, kdo s dětmi přicházejí do styku, tj. rodičů, školy i odborných pracovníků. dětské plavání Břevnově Matějček, Pohyb je pro děti důležitý nejen jako nevyhnutelný předpoklad přirozeného tělesného rozvoje, upevňování zdraví, zvyšování