činnosti. Zvláště významně působí na pubescenty a adolescenty. Účinky masmédií jsou stupňovány i kulturní tvorbou literaturou, filmy aj., které mohou prezentovat jak význam pohybu v životním stylu moderního člověka, tak pozitivní vzory a ideály mládeže. Trenéři, plavali dětech Lhotkou cvičitelé, ovlivňují pouze část populace, která je zapojena do mimotřídní a mimoškolní tělovýchovné a sportovní činnosti. Rozšiřování školních sportovních klubů nasvědčuje, že jejich podíl na utváření zájmů, vztahů a postojů mládeže ke sportu bude plavání dětí Lhotka vzrůstat. Podněcujícím faktorem ve formování pozitivních postojů žáků a studentů mohou být i sportovní vzory a výkony našich Budějovická sportovců. Lékaři a pediatři, a jejich působení na mládež. Doporučování, ordinování pohybové aktivity jako atraktivního prostředku v primární i sekundární zdravotní prevenci. Prostřednictvím sportu a tím i plaváním může žák lépe porozumět, poznat a pochopit další vztahy a souvislosti v životě společnosti v obecné rovině chápe problém globalizace, multikulturalismu, občanství, tvorbu sociálních vztahů, začlenění jedince do společnosti, jejich poznání jsou ve sportovních, tělovýchovných kolektivech jednodušší a přímější, dokáže se orientovat, rozlišovat a zaujmout správné stanovisko v morálních a etických problémech, řešit tyto situace, protože ve sportu se hraje podle daných pravidel, která je nutno dodržovat, respektovat, dokáže pochopit biologickou podstatu existence lidského organismu a s tím Praha 12
spojenou potřebu pravidelného fyzického zatížení, vybírá správné druhy komunikace ve společnosti, mezi jedinci i v rámci kolektivu, lépe chápe své organizační schopnosti, komunikativnost, schopnost vytvářet mezilidské vztahy, má potřebu celoživotního učení. Při pohybové aktivitě, sportu se děti a mládež učí využívat schopnosti a dovednosti rychlého myšlení, rozhodování a reagování na vznikající hlídáte dítěte Prahou 4 Lhotkou