dle svého uvážení, děti do dvou kategorií, a to na Kapříky a Delfínky viz. kapitola V další lekci, kdy už měla každá skupinka svého plavání s dětmi Kačerova trenéra i pomocného trenéra, se děti formou her seznamovaly s vodu a byla snaha o to, aby dokázaly potopit obličej, popřípadě vydechnout do vody, což většinou dokázaly jen děti ze skupinky delfínků. Díky tomu, že v každé skupince vyučovali dva dospělí, bylo možné s dětmi pracovat individuálněji, což se ukázalo prospěšné zvláště u bojácných a plačtivých dětí. Ve skupince kapříků se u jednoho chlapce nepodařilo téměř za celý plavecký výcvik, aby se nebál potopit hlavu. Bylo velkým úspěchem když vykonával ostatní cvičení a v zápalu plavání dětí Kačerov hry ponořil obličej alespoň na pár vteřin. Je potřeba si uvědomit, že předplavecký výcvik nebo, chcete li, předškolní plavání, se Kačerov skládá z více jak z her. V průběhu kurzu se postupně začala používat terminologie jako Kn, Zn atd., čemuž však vždy předcházela názorná ukázka s výkladem a aplikací v hrách, při nichž se dané cvičení nazvalo terminologicky správně, aby si je děti zafixovaly pod odpovídajícími názvy. Výdechy do vody jsme s dětmi nacvičovali od počátku až do konce kurzu, aby se jim tento pohyb stal přirozeným a zautomatizoval se. Začínali jsme s dětmi postupně kdy po sobě děti jen vzájemně šplíchaly vodu a polévaly se kelímky až po foukání do Budějovická vody s ponořením brady. Vyvrcholením bylo, po několika lekcích, ponoření obličeje a později i celé hlavy do vody s otevřenýma očima.
Snažili jsme se dbát na správnou techniku prvků, jež se děti učily, ať už při hrách nebo u plaveckých cvičení, tak aby nedošlo k plavání dětí Kačerov získání špatného pohybového stereotypu u nácviku daného plaveckého způsobu. Oprava chyb se dělala ukázkou, provedením dítěte daným pohybem, pochvalou a motivací pro další činnost. Mnohokrát se nám osvědčilo namotivovat děti formou různých soutěží, ale dávali jsme si Spořilov pozor, abychom soutěže na rychlost zařazovali jen u těch cvičení, jež už měly děti naučené a upevněné. Přemíra motivace k vítězství Pankrác mnohdy vede k zbytečným trhavým pohybům a technicky špatnému provedení, proto jsme nikdy tyto soutěživé hry nezařazovali ve fázi učení, ale naopak jsme s dětmi hráli hry, v nichž šlo o to, aby dokázaly zadaný pohyb provádět co nejlépe. Metodiku i posloupnost plaveckých cvičení, jež jsme využívali, se mírně odlišovala od metod a postupů popsaných v literatuře. Hlavní trenérka se zaměřovala převážně Kačerovem plavání pro děti na způsob kraul a znak. Prsa s dětmi procvičovala jen velmi zřídka, což nepovažuji za chybu, vzhledem k většímu časovému prostoru pro výuku zbývajících dvou stylů a možnosti zaměření se na výuku prsou v základním plavání. Největší odlišností při výuce byla u nácviku plaveckého způsobu znak. Doporučený postup výuky Zn je s destičkou pod hlavou, s destičkou na břiše, s destičkou ve vzpažení za dodávek půjčení Prahou 4 Kačerovem