let, který by byl dostupný široké veřejnosti a rodičům, které chtějí učit své děti nebo se s nimi koupat za pomocí her a básniček. Výtoň Velké množství her, z nichž vznikl sborník, jsou nejpoužívanější hry z oslovených plaveckých škol, které se jim v praxi nejvíce Vyšehrad plavou s dítětem osvědčily. Při psaní bakalářské práce jsem se podrobně seznámila s teorií plavání. Základní informace jsem získala během studií na fakultě a během praxí v mateřských školách. Pro rozšíření této tématiky jsem si prošla další dostupnou literaturu a webové stránky různých plaveckých škol, ke kterým mi dopomohla Asociace plaveckých škol. Hra je jednou z metod, jak děti učit zábavnou formou. Velmi dobře se dá využívat nejen při výuce plavání. Já sama uznávám a upřednostňuji činnostní učení, protože je tato výuka pro děti zábavnější než klasická frontální výuka. V bakalářské práci jsem se snažila čtenáři a rodičům přiblížit fyzický vývoj dítěte, výuku plavání a nabídla jsem spoustu her, které budou v budoucnu využívány širokou veřejností. Při výběru tématu jsem přemýšlela taky nad tím, že jednou budu mít své děti, které bych plavání chtěla učit zábavnou formou, aby je to bavilo a proto bych byla ráda, kdyby byl můj sborník využitelný i mezi jinými rodiči. V našem současném životě je možné téměř cokoli. Máme poznatky z Folimanka pradávných dějin, známe různá tajemství naší přírody, dobýváme i vesmír. Ale ani stále dokonalejší technické prostředky a plavání dětí Vyšehrad
sebeskvělejší objevy nenahradí obyčejný lidský kontakt a prožitek, autentický zážitek a osobní zkušenost. Každý člověk touží po plavou s kojencem nejblíže Prahy 2 Vyšehradu