vysvětlován různě. Neexistuje jednotná definice ani v České republice, ani v zahraničí. Odborníci se většinou shodují pouze na tom, že Jiřího z Poděbrad nelze ztotožňovat volný čas a čas mimoškolní či mimopracovní. Do volného času není možno zahrnout cestu do školy či zaměstnání a zpět, spánek, hygienické úkony, stravování, zajištění chodu domácnosti, učení, přípravu pomůcek na vyučování. Volný čas je tedy Flora čas, který může člověk využít bezprostředně pro sebe, čas, který patří pouze jemu, v němž může dělat to, co jej baví a co mu přináší potěšení, zábavu, poučení, oddych a rozptýlení. To do čeho jej nikdo nenutí, co dělá pouze ze svého přesvědčení. Způsob trávení volného času tedy není pouze záležitostí vůle, individuálních preferencí a systematického hodnotového působení společnosti. V každém případě jde o celý silně individualizovaný komplex podmínek, počínaje rodinnou situací, materiálními možnostmi, úrovní společenských zařízení a přírodních možností. Svoji nezaměnitelnou roli sehrává i zdravotní stav, hodnotová orientace, struktura zájmů a připravenost na využívání volného času. Rodinná a školní výchova Tak jako řeka je zbarvená půdou, kterou protéká, tak jsou Vinohrady dětské plavecké mladí lidé poznamenáni společností, ve které se pohybují Výchova znamená optimalizaci člověka a jeho světa, ucelený uvědomělý, plavání dětí Vinohrady aktivní a tvůrčí vztah jedince ke světu, přírodě, společnosti i sobě samému. Na člověka mají vliv veškeré prvky životního a
sociálního prostředí, ale i výchovné momenty. Výchovu chápeme jako posouvání člověka k určitým cílům, usilujeme o jeho kultivaci, formujeme jedince, vychováváme k lidství s podporou autonomie a autentičnosti. Nežijeme jako izolovaní jedinci, nýbrž jsme součástí nesčetného množství sociálních skupin. Skupinou rozumíme ohraničené množství jedinců dva až nekonečno, kteří mají určité společné znaky. Základní způsob dělení skupin je na primární a sekundární. Jako primární skupinu označujeme takovou skupinu, jejíž členové jsou plavat dítěti Vinohradům vůči sobě v častých, relativně intimních přímých a převážně emočně určených osobních vztazích, typickým příkladem je rodina. Rajská zahrada Oproti tomu sekundární skupina je taková, jejíž členové jsou vůči sobě v relativně neosobních a málo emočně určených vztazích. Tato skupina je charakteristická racionální organizací a zaměřením na společný cíl. Zde můžeme uvést např. školu. Nejdůležitějším faktorem prostředí je bezpochyby rodina. Rodina je nejstarší společenskou institucí. Vznikla nejen z pudu pohlavního, jenž vede k plození a Náměstí Míru rozmnožování, ale především z potřeby své potomstvo ochraňovat, učit, vzdělávat, připravovat pro život. Tyto potřeby jsou tak hluboce kadeřnictví Prahou 4 Vinohrady