bývají často důsledkem nezájmu dospělých, omezováním aktivit, nemožností se uplatnit, obsahem vyučování, jeho náročností, stereotypem, specifickými poruchami LMD. Poměrně častá je lež. Může být neúmyslná, která je způsobena vlivem fantazie, nedostatkem kritičnosti, nebo úmyslná, kdy dítě kryje nepřítele, chce získat nějakou výhodu, ze strachu. Každý případ je nutno posuzovat individuálně. Díky nedostatečně rozvinutému vztahu k cizímu vlastnictví dochází k dětským krádežím. Dítě respektuje právo držitelské více než vlastnické, touží po vzrušujícím zážitku, členství v partě, někomu ublížit, záškoláctví, toxikomanie plavání dětí Jahodnice Čačka, VÝZNAM PLAVÁNÍ Společenská funkce plavání Plavání je jediným sportem, při němž se koná cyklický pohyb velkých svalových skupin téměř celého těla ve vodorovné poloze. Nezpůsobuje ani při dlouhém pobytu ve vodě nadměrnou únavu. Jedinec začíná zvládat a mnohostranně využívat vodní prostředí tzv. přípravnou plaveckou výukou. Patří sem i aktivity s nejmenšími dětmi, dostatečné sžití se Jahodnice s vodou a zvládnutí základních plaveckých dovedností. Nenacvičuje se závodní technika, ale technika plaveckých způsobů v jednoduché Jahodnic dětské plavecké struktuře. Na základní plaveckou výuku by měla navazovat výuka zdokonalovací. Usilujeme o posílení a rozšíření plaveckého vzdělání, s Praha 14 dalšími dovednostmi z oblasti aplikovaného plavání záchranné a zdravotní plavání a rozvíjí se pohybové schopnosti ve vodě prvky
kondičního tréninku Pernicová, Plavání je fyziologicky nejvhodnějším tělesným cvičením. Střídá napětí s relaxací, což příznivě Lehovec ovlivňuje činnost pohybového aparátu, krevního oběhu, nervové soustavy i dýchacího ústrojí. Otužuje a rovnoměrně rozvíjí organismus a působí preventivně proti mnohým chorobám. Je vhodné od kojeneckého věku až do úplného stáří, nezpůsobuje prudké nárazy, otřesy a nadměrné namáhání šlach a svalů. Je vynikajícím prostředkem rehabilitace, podporuje celkovou vytrvalost a odolnost. Všechny statě o Zborov plavání začínají jeho významem pro život a zdůrazňují, jak bylo důležité již ve starověkých kulturách umět číst a plavat. Učíme plavat již v ranném věku především proto, že umět plavat je pro každého jedince z hlediska vlastní bezpečnosti důležité a dále proto, že vodní prostředí umožňuje provádět nejrůznější pohybové aktivity z hlediska zdraví jedince velmi šetrně a bezpečně. Důležité je také to, že experimentace s vodou je dítěti příjemná a je důležitá pro jeho správný vývoj. V oblasti motoriky člověka patří k