troja-8
prováděno systematicky v chladnějších podmínkách, pak se organismus otužuje vůči změnám počasí a v krajních případech tato činnost vede až k plavání otužilců. Plavání ve výchově školní mládeže Charakteristika plavecké výuky v osnovách TV na ZŠ Výhodou plavání ve školní tělesné výchově je možnost provádět činnost koedukovaně, je vhodné i pro obézní žáky, je možná integrace jinak zdravotně oslabených či postižených dětí. Také nenáročnost na výstroj plavce je příznivou okolností. Učivo je zpravidla zařazováno do základní výuky ve čtvrtém ročníku ve formě kurzu. V případě vhodných podmínek je v prvním a druhém ročníku základní školy možné využívat Podbaba základního učiva z následujících ročníků, přizpůsobeného úrovni žáků. Ve třetím až pátém ročníku se zpravidla realizuje Baba základní plavecký výcvik. Učivo obsahuje pojmy osvojované činnosti, názvy částí areálu a vybavení bazénu, smluvené signály pro plavání dětí Troja dorozumívání v prostředí bazénu, základní hygiena při plaveckém výcviku, zásady bezpečnosti při plavání a při pohybu v areálu plavali dětech Troji bazénu, nebezpečí při plavání na volné vodě, základní zásady záchrany tonoucího přivolání pomoci, průpravná cvičení na suchu arytmická, achronická, asymetrická cvičení, průpravná cvičení pro seznámení s vodou, pro orientaci ve vodě a pod vodou, pro osvojení plaveckých dovedností, splývání, dýchání do vody, pády a skoky do vody z nízkých poloh, jeden plavecký způsob z výběru prsa, znak,
kraul, plavání úseků od m do m, obrátka. Jako rozšiřující může být využito učivo další vzdělávací etapy, přizpůsobené úrovni a plavání dětí Troja zájmům žáků. Žák by po skončení základního plaveckého výcviku měl vědět, že plavání je jedná z nejzdravějších pohybových činností, jaké jsou zásady hygieny a bezpečnosti při plavání a umět je za pomoci učitele a rodičů uplatňovat, umět pojmenovat základní činnosti plavecké způsoby ve vodě, uvědomovat si, že nejnebezpečnější je plavání v neznámé vodě a přeceňování vlastních sil,