Nikdy nebylo dokázané, že plavání působí na člověka škodlivě. Příznivě ovlivňuje činnosti srdce a cév, zlepšuje dýchání, krevní plavání dětí Nové Město obraz i oběh, zvyšuje pohyblivost kloubů, zrychluje poúrazovou a pooperační rehabilitaci, otužilost, odstraňuje rychle únavu po těžké tělesné a duševní práci. Plavání umožňuje sportovní činnost od nejútlejšího až do nejvyššího věku. Plavání je jediným sportem, při kterém probíhá cyklický pohyb velkých svalových skupin téměř celého těla v horizontální poloze těla. Toto významně usnadňuje krevní oběh, zejména návrat žilní krve do pravé části srdce. Ze všeho známého a uvedeného je zřejmý převažující zdravotní význam plavání a jeho nezastupitelný vliv na organismus člověka. Proto se stále více používá plavání i ve zdravotnictví nejen při odstraňování následků poškození pohybového aparátu, ale i při rehabilitaci takřka všech pooperačních stavů, při odstraňování nemocí zažívacího traktu, rehabilitaci po srdečně cévních a jiných chorobách. Všichni tito pacienti plavou většinou bez odborného dětské plavání Novém Městě vedení, určují si rychlost plavání a frekvenci dýchání sami. Můžeme říct, že rekreační plavání rovnoměrně procvičuje všechny Národní třída svalové skupiny těla a nezpůsobuje ani při dlouhém pobytu ve vodě nadměrnou únavu. Jako negativní zdravotní vliv plaveckého prostředí Muzeum musíme zařadit především kožní infekce, zejména plísně. Ty se nepřenáší vodou, která se pravidelně desinfikuje, ale podlahami sprch a
šaten. Ochranou mohou být přezůvky a desinfekce kůže. Delší pobyt v chlorované vodě může také způsobit nadměrné vysoušení pokožky. Dalšími negativy jsou např. zánět očních spojivek, zánět středního ucha nebo čelních dutin. Oči chráníme plaveckými brýlemi. Ucho se brání vlastním mazem, kterého se nezbavujeme před plaváním ani po něm, vodu z ucha necháme volně vytéci. Výchovný význam plavání Běžným průvodním jevem výuky a výcviku je ochota navzájem si pomáhat, povzbuzovat se a pochválit úspěchy. Výuka plavání se většinou provozuje v méně početných kolektivech, které projevují kromě těchto vlastností i vyšší soudržnost, než v jiných kolektivních I.P.Pavlova činnostech. Tu si pak lidé přenáší do jiných kolektivů, rodiny, mezi přátele. Úspěchem v nácviku a odstraněním strachu získává žák