nových zkušeností, zážitků, k pohodě, k vědomí morálky, sebeurčení a odpovědnosti. Volný čas a rodina Již pro děti předškolního věku existuje celá řada aktivit. Tyto aktivity mohou být příležitostné, ale i pravidelné. V uváděném věku hraje velkou, ne li rozhodnou, úlohu volba rodičů. Rodiče své děti nejlépe znají, tráví s nimi většinu času a znají možnosti a schopnosti dětí. Důležitou roli Pacov hraje také dostupnost těchto aktivit a celkový zásah do života rodiny. Faktorem, který tyto volnočasové aktivity u malých dětí iniciuje, se tedy stává nejbližší sociální zázemí účastníků. I zde se již uplatňují faktory, jako je zdravé a podnětné rodinné prostředí, ve Křenice plavání pro děti kterém jsou potřeby dítěte vnímány a chápány. Výběr aktivit, náplň volného času, ovlivňují rodiče, děti přejímají pozitivní plavat dítěti Křenicích vzorce volnočasového chování, jsou podporovány nejbližším okolím. V pozdějším věku již nastupuje další faktor, kterým je Březí dobrovolnost. Přímý vliv rodičů ustupuje, dítě a později mladý člověk již o způsobu trávení svého volného času rozhoduje samostatně. Jsou brány v úvahu jeho preference. Zde se však projevují návyky z předešlých let. Dítě se chová podle rodičovského vzoru. Velkým rozvojem prochází v současné době zejména sportovní aktivity. Ve větších městech je větší rozmanitost i dostupnost zájmových činností. Neznamená to však, že jich rodiče, děti či mládež využijí. Vždy záleží na možnostech např. časových, finančních, ale
také na ochotě např. doprovodit, počkat během doby trvání a následně se vrátit s dítětem domů rodiny. Volnočasové aktivity prostupují plavání dětí Křenice jednotlivými fázemi vývoje člověka. Pomáhají při rozvíjení a stabilizaci, obohacování a orientaci k pozitivním cílům. Základním Radošovice cílem volnočasových aktivit je samo dítě či mladý člověk. Cílem vhodného trávení volného času je rozvoj jeho osobnostních plavali dětech Křenic předpokladů, soustavně rozvíjejících se jeho zájmů, ambicí a sociálních kompetencí. Vlivy, které vznikají a dále působí ve všech jeho sociálních prostředí, počínaje rodinou. Tady lze hledat základní vliv na dítě a mladého člověka, zde se projevují jeho hodnoty a objevují se vzorce chování, které následně uplatňuje prostřednictvím realizačních způsobů. Především rodiče a rodinní příslušníci jsou zodpovědní za předávání hodnot svým dětem. V rodině se projevuje soustava rodinných hodnot, rodina demonstruje