vyrůstá ve zdravém prostředí, v optimálních poměrech, je jisté láskou dospělých, uvolňuje svou přirozenou agresi v ustavičných aktivitách. Naopak oslabené dítě je náhlým projevem agrese zaskočené a to mu může přinést řadu problémů. Ty mohou vyústit až v disociální chování. Takové chování představuje široké spektrum jednání. Od drobných přestupků porušování školního řádu, dětské plavecké Úvalech nepřiměřená vzdorovitost až po závažné porušování společenských, etických a právních norem, příp. trestnou činnost. Za rizikové faktory dospívání lze považovat selhání při naplňování jednotlivých vývojových úloh, při odmítnutí ve vrstevnické skupině, kdy si dospívající nedokáže vytvořit své místo a uspokojivý vztah s vrstevníky. Vzniklý pocit zmatku, osobnost mladého člověka dezorientuje a může vést až k pocitu méněcennosti, bezmocnosti. Pokud je čas a život mladého člověka naplňován nežádoucími aktivitami, nebo naopak není naplňován těmi žádoucími, má jedinec sklon k patologickým činnostem. Řada zájmových činností může pomoci překonat obtížné plavání dětí Úvaly sociální situace a individuální neúspěchy úspěchem v jiných rovinách, aktivitách. Úspěch může zvýšit sebevědomí, což má za Cyrilov následek lepší orientaci jedince v sociálním prostředí. Tělovýchova a sport přispívají k rozvoji fyzické zdatnosti, ale mají i neoddiskutovatelnou a důležitou roli při sebepoznání, při výchově k toleranci a smyslu pro fair play, při pěstování psychické odolnosti Praha 21
vůči stresu. I tady je však nutné upozornit na možnost vzniku patologických jevů při necitlivém vedení soutěživosti může sport podporovat agresivitu např. dospívající chlapci ve snaze získat sportovní vzhled mohou zneužívat anabolika. Cílem současné výchovy je naučit děti a mládež odolávat různým nástrahám, které se v dnešní společnosti vyskytují. Drogové závislosti, gamblerství, nesnášenlivost či agresivita to vše jsou trendy dnešní společnosti, na které je nutné ve výchovném působení reagovat. Cílem plavání dětí Úvaly organizované zájmové činnosti je výchova k volnému času. A to zvláště z toho důvodu, že činnosti označené jako sociálně patologické jevy jsou nejčastěji prováděny právě ve volném čase místo společensky žádoucích aktivit. Prevence a volný čas Výchova Výchovou Březí rozumíme cílevědomý a řízený proces, který směřuje k rozvoji poznání a praktickému uplatnění poznaného v sociálních i pracovních plavání kojenců v Praze východ Úvalech