osvojení zdravého životního stylu. Škola musí být pro rodiče zcela otevřenou institucí, kdy poukazuje zejména na svoje tradice, výchovně Vinohradům plavat dítěti vzdělávací cíle, možnosti uplatnění jejich absolventů a způsoby uplatnění rodičů na provozu školy. Na druhé straně zde musí být plavání dětí Vinohrady ochota rodičů ke spolupráci neboť pouze dobré vztahy mezi školou a rodinou, mohou úspěšně vyřešit mnohé problémy. V současné době není význam těchto vztahů mezi školou a rodinou, zejména ze strany některých rodičů v plné míře doceněn. Dnešní uspěchaná doba nutí Jiřího z Poděbrad převážnou část rodičů věnovat více času profesní dráze, než potřebám svých vlastních dětí, kdy školní výchovu chápou jako institut nahrazující rodinnou výchovu. Nelze vycházet z předpokladu, že škola zcela přejímá zodpovědnost za výchovu ke zdravému životnímu stylu. Zejména rané zkušenosti, které dítě získává v rodinném prostředí, jsou pro další vývoj dítěte určující. Škola rodičům pomáhá nejen v rozvoji dítěte jeho vzděláváním a socializací ve skupině dětí a výchovou dítěte k dovednosti žít ve formální společenské instituci, ale i pomocí sportu a tělesné výchovy vychovat zdatnou, zdravou mládež, která trvale a soustavně rozvíjí zájmy v tomto odvětví. Tento cíl se promítá do dvou funkcí kompenzační a stimulační. Kompenzační funkce spočívá ve vyrovnání nepříznivých vlivů snížené možnosti pohybu, které s sebou přinášejí změny životního způsobu. Stimulační funkci plní tělesná Flora
výchova tím, že dává mládeži množství silných podnětů, které v ní probouzejí trvalý zájem o pohybovou aktivitu a tak formují její kadeřnictví Prahou 4 Vinohrady