a tvůrčí myšlení, při volení taktiky. Pontonová bitva každé dítě sedí na pontonu, který je umístěn ve vodě a úkolem je shodit ostatní spoluhráče do vody přičemž sám zůstat na pontonu cíl hry kontakt s vodou, psychologický aspekt, tvůrčí myšlení efektivnost Pacov činnosti HODNOCENÍ oblíbenost hry HODNOCENÍ Hra s míčem Tyto hry mimo jiné vytvářejí kolektivní myšlení, kdy úkol je zadán jeden pro celou skupinu a musí být společně vykonán. Úkol s míčem je také často spojován s procvičováním plaveckých způsobů, kde je nutná souhra plavání a dopravy míče. Příklad soutěže házením nebo postrkováním si podávat míč, někam přesunout, něco strefit, desetkrát si bez přerušení přihrát a jiné. cíl hry kontakt s vodou, sociologický aspekt, důraz na empatii, rozvoj jednotlivých plaveckých způsobů, Radošovice rozvoj motoriky efektivnost činnosti HODNOCENÍ oblíbenost hry HODNOCENÍ Napodobování zvířat Jde o napodobování jakýchkoliv zvířat, dětské plavání Nedvězím prostřednictvím pohybu i zvuků. Hru uskutečňujeme na mělčině a spadá opět do skupiny her pro seznámení s vodou. Můžeme použít pomůcky např. míčky, plovací hračky, kdy jednotlivá zvířátka je postrkují před sebou,nebo sbírají nebo říkanky s námětem zvířat, které právě napodobují viz příloha Kačenka děti jsou ponořeny po ramena a pohybují pažemi Žába skáčí ze dřepu Rak lozí pozpátku Kočička lezou po čtyřech a opakovaně protahují záda Obr. č. Kačenka cíl hry úzký kontakt s vodou, uvolněný pohyb ve vodě, rozvoj rovnováhy plavání dětí Nedvězí
efektivnost činnosti HODNOCENÍ oblíbenost hry HODNOCENÍ Závody Ve vymezeném prostoru se děti snaží co nejrychleji smluveným pohybem dosáhnout cíle. Smluvený pohyb může být běh, poskoky, pohyb prostřednictvím pomůcek, jednotlivé plavecké způsoby ulehčené nadlehčovací pomůckou. Rovněž přistupuje sociologický aspekt, kdy dítě zakouší pocit výhry, pochvaly a obdivu nebo se učí přijmout Březí porážku. V závodech můžeme využít široké spektrum pl. pomůcek. Už zmíněné nadlehčovací pomůcky, míče, pontony, tunely, které Praha 22 slouží jako mety nebo jakékoliv hračky a balónky, kdy cílem je jejich získání. cíl hry úzký kontakt s vodou, sociologický aspekt, rozvoj jednotlivých plaveckých způsobů efektivnost činnosti HODNOCENÍ oblíbenost hry HODNOCENÍ Na dopravu Tato herní činnost spadá opět do skupiny her pro seznámení s vodou. Má především zábavný charakter. Používáme ji pro nenásilný přechod z mělčiny do hluboké vody. Můžeme použít pomůcky pro lepší znárodnění dopravního prostředku Děti představují některý dopravní prostředek auto, letadlo, vlak mění rychlost, rozjíždějí se a zastavují, většinou podle pokynů instruktora. Můžeme použít motivující tématickou říkanku. V rukou Nedvězí plavání s dětmi drží plovací podkovu, kolečko nebo jinou hračku, která představuje např. volant. Děti jsou tudíž nuceny používat k pohybu jen dolní