bylo ale způsobeno vyšší úrovní motorických a duševních funkcí. Faktor věku má vliv na průběh výcviku. V rámci věkových skupin ale Lehovec nejsou mezi jednotlivými ročníky významné rozdíly. Žáci prvních ročníků jsou velmi pohybově aktivní, ale velmi brzy se u nich projeví únava a zkracuje se soustředěnost. Cvičením a opakování můžeme dosáhnout správné techniky plaveckých způsobů, ale potřebují k tomu více času, než starší děti. Nejstarší ročník měl také největší zastoupení v pozorovaném souboru, proto jsou výsledky statisticky významnější. I přes tato zjištění se ve skutečnosti prosazuje tendence zahajovat plavecký výcvik co nejdříve, hlavně kvůli tomu, že mladší děti se lépe adaptují na vodní prostředí. Závěrem lze konstatovat, že námi formulované hypotézy byly prací potvrzeny. ZÁVĚR plavání dětí Hloubětín Plavat umí všichni tvorové na Zemi, jen člověk tuto schopnost ztratit, a proto ji musíme již od počátků znovu získávat. V dřívějších Praha 14 dobách nám plavání sloužilo především k překonávání vodních ploch. V současnosti člověk plavání zařadil mezi zdraví prospěšné pohybové aktivity a relaxaci. Lidé, kteří se málo pohybují a nesportují, trpí nedostatkem vyrovnanosti, nedostatkem pocitu klidu a optimizmu. Tělesný pohyb proto doporučujeme nejen z hlediska zdraví tělesného, ale i duševního. Nejen z hlediska pracovní aktivity, ale i z hlediska Hloubětíně plavou s dítětem spokojenosti a naplnění života. Musíme utužovat zájem o pohyb a sport již u dětí, protože zvláště děti jsou charakteristické velkou
pohybovou aktivitou, kterou bychom v nich měli podporovat všestranným pohybem, důležitým pro správný vývoj dítěte. Pohyb může vhodně doplnit i plavání. Plavání má pro člověka všestranný význam a nezastupitelný je jeho vliv na organizmus. Je ale velice důležité mít na vědomí, že voda má zcela odlišné vlastnosti, kterým se v rámci vlastního bezpečí musíme přizpůsobit a vést k tomu i děti. Plavání se pojí také s nutností překonávat sebe sama a úspěch při překonání těchto překážek posiluje sebedůvěru, odvahu a rozhodnost u dětí. Kolbenova Již od prvních krůčků se děti s vodou seznamují a učí se ve vodě pohybovat plavat. Největší tíhu na tomto břemenu nesou rodiče, ale