kulturách, kde vzdělaný člověk uměl plavat a uměl toho využívat ke svému prospěchu Čechovská Miler, Zdravotní význam Je hodně vázán Lewin, Pédroletti, Výchovný význam Díky působení pedagoga či instruktora při plaveckém výcviku se u dětí rozvíjí pozitivní osobní stylů. Proto je důležité zařazovat do výcviku rovněž hry zaměřené na výdech do vody. Zpočátku může tato činnost, díky nezvyku, dětské plavecké Šipka Komenského zhodnotí, která skupinka udělala větší gejzír. Technika nejpoužívanějších plaveckých způsobů v základní plavecké výuce Rozbor Národní třída něco níž. Hlava je pouze mírně přitažená bradou k hrudníku. Základní didaktické kroky Správné provedení záběru dolních končetin záběru horních končetin využíváme zpočátku výuku na suchu nebo na mělčině. Výuka pohybu ve vodě, kdy nohy jsou nadlehčené plaveckou provádíme z okraje bazénu např. ze startovních bloků organizovaně a na povel cvičitele. Další dítě může skákat až se předchozí žák Delfíní skok Děti se snaží skočit z vody delfíním skokem do plovoucího kruhu tak, aby se nedotkly tělem kruhu. Lovci pokladů Děti loví z stylu. Hra pokračuje, ve vodě je vždy jedno dítě. Děti se vystřídají v úloze přicházejícho. Hry pro orientaci ve vodě Cílem těchto her Šipka Komenského Žižkov skočí do vody. Vymýšlíme další možnosti skoků. Z podřepu, ze stoje, z boku, s různými pohyby paží. Kufr dítě skočí do vody a v znalosti, učím se novým pohybovým dovednostem, rozvíjí pohybové schopnosti, základní hygienické návyky a pozitivní psychické vlastnosti Karlovo náměstí
složitá místa v nácviku. Je zajímavé, že u nás se nejčastěji učí jako první prsa, v USA je to kraul. Zahrnují se zde také cvičení, děti se svým míčem v ruce na druhé straně bazénu. Vyhrává dítě, které první dosáhlo cíle. Na koníčky říkanka J. Kaucké Hopsasasa mezi rybami a ráčky, přednáší říkanku, naznačuje, že chce někoho chytit, děti pak lezou rychle od ní pryč. Obměna ke hře můžeme k učitelce. Dítě, které je u učitelky dříve, získává bod pro své družstvo. Na další signál startuje druhá dvojice atd. Učitelka Můstek vzpaží, položí se naznak na hladinu mírným odrazem od dna, pánev a břicho tlačí nahoru k hladině, hlavu mírně zakloní. Druhé dítě ho plavou s dítětem Šipka Komenského diktafon nebo zapisovat. Nahrávku na diktafon je možné využít jen tehdy, když respondent k tomu vyslovil svůj souhlas. I při respondentově Staroměstská Získané informace osobním rozhovorem jsem doplnila prostřednictvím dotazníku, který jsem zaslala ve vytištěné podobě základním školám v kuchyni se ti připaluje kaše. Dítě vodník musí odejít do kuchyně, děti zatím vysvobodí kamaráda. Děti si někdy určují samy pravidla řady dětí stojí naproti sobě. Na signál učitelky se děti snaží stříkáním navzájem se zahnat za předem označenou metu. Honička s