zájmové kroužky a nepovinné sportovní hry. Promyšleně koncipované a dobře organizované tělovýchovné a sportovní aktivity poskytují Vysočanská dostatek příležitostí pro rozvíjení pozitivních mravních vlastností žáků, mimo jiné i smysl pro fair play. Sport je vzhledem ke svým plavání dětí Vysočany specifickým společenským funkcím považován za relativně nejsamostatnější oblast tělovýchovných aktivit. V rámci teorie tělesné kultury je především chápán jako řízený tréninkový proces s cílem dosažení určité výkonnosti ve zvolené specializaci a uplatnění v plavání dětí Vysočany soutěžích výkonnostní a vrcholový sport. Pohybová rekreace je zaměřena na obnovu a rozvoj životních sil, na udržování tělesné a duševní kondice, na osvěžení, zábavu a aktivní odpočinek prostřednictvím pohybové činnosti. Každý druh sportovní aktivity plní všechny základní funkce, vytýčené systémem tělesné kultury, avšak v různých proporcích. Každý z nich přispívá zdraví, působí výchovně, je prostředkem seberealizace, zvyšuje zdatnost a výkonnost. Volnočasové aktivity dětí a mládeže Ten, kdo získá na vzdělání a ztrácí na mravech, více ztrácí jak získá J. A. Komenský Domnívám se, že jedním z typických rysů dnešní mládeže a jejich Kolbenova volnočasových aktivit je nejenom její sdružování, ale i dominující vliv těchto skupin na ni. Mladí lidé jsou rádi spolu, často bez ohledu na to, jaká činnost se jim přitom nabízí nebo je prováděna. Základní motivací je pro ně možnost strávit určitý čas s vrstevníky, moci
s nimi mluvit o tom, co se jim líbí, objevovat a zkoušet, jací vlastně jsou v uvolněné atmosféře. V těchto skupinách na druhou stranu hrozí řada negativních jevů jako šikana, tlak vrstevnické skupiny k asociálnímu jednání. Z uvedeného často vyplývá současně silný Českomoravská odpor mládeže k organizovanému kolektivu. Schází se raději za horších podmínek, ale tak, aby o své činnosti mohla rozhodovat sama. V tomto volném čase se víc než kdykoli jindy utváří charakter mladých, vědomí jejich vlastních požadavků, přání a jejich nového sebevědomí. plavání pro děti Vysočan Odpor mládeže k organizovanému sdružování vyplývá v jisté míře z rodinného prostředí, kdy často jedinec nezná pocit určité zodpovědnosti, povinnosti, poslušnosti a řádu. Není zvyklý se nějakým způsobem podřizovat, což je v organizovaných skupinách, jako jsou například sportovní, turistické, vodácké nebo skautské oddíly nezbytné. A proto je mimoškolní výchova nedílnou součástí výchovy jako celku. Měla by být v souladu s výchovou rodinnou i školní. Mimoškolní výchova sice většinou navazuje na výchovu školní i rodinnou, ale dětské plavecké Vysočanům může jim dát i zpětný impuls, na který může naopak navázat rodina nebo škola. Je tedy zvláštní nepřeberným množstvím prožitků a vysočanská pražská soukromými jeslemi