nepostačí. Je potřebné, aby daný pohyb žák zvládl sám, čehož může dosáhnout jen mnohonásobným opakováním a procvičováním. Ukázku Roztyly provádí buď sám trenér, nebo jeho asistent popřípadě dobrý žák z řad žáků. Za ukázku lze považovat i instruktážní film či obrázky s popisem techniky a jejich řádným pochopitelným vysvětlením, dle věku cvičenců. Naplnit cíl této metody lze jen za předpokladu, jestliže bude ukázka dobře organizačně zvládnutá, technicky správně provedená a dobře viditelná pro všechny zúčastněné. Po každé ukázce, s odpovídajícím výkladem, by měl následovat prostor pro vlastní realizaci pohybu, který se snažíme žáky naučit. Tato vlastní realizace bez předchozích zkušeností nám jako trenérům ukáže, jaká fáze daného pohybu bude dětem dělat největší problémy a cvičenci plavání dětí Roztyly získají zpětnou reakci na vysvětlovaný pohyb. Vzhledem k tomu, že děti mají jen malou možnost této zpětné reakce pomocí zraku je dobré upozornit na všechny vyskytující se chyby i na ty, co by se mohly vyskytnout, ale vyvarujte se používání dětí pro ukázku chyb, které samy Spořilov dělají z důvodu možnosti špatné psychické reakce, ať už na záporné hodnocení cvičence nebo posměch dětí. Východiskem z této situace plavou s dítětem Roztyly je vlastní trenérova ukázka chyb, jichž se žáci dopouštějí a jejich následné odstranění pomocí plaveckých cvičení a opravování chyb přímo při provádění pohybu, a to nejen slovně, ale i uchopením a provedením cvičence daným pohybem. Metodika postupu výuky předškolního
plavání Ukázka a výklad trenér názorně předvede nacvičovaný pohyb, a to nejlépe on sám nejprve na suchu a poté ve vodě a doplní ukázku Chodovec slovním doprovodem je možno využít ukázku obrázku, videa či nějakého žáka začínáme seznámením s vodou a hrami ve vodě později se Praha 11 snažíme nácvik splývání na zádech a pak na břiše, čemuž musí předcházet ponoření hlavy do vody, což některým dětem činí nemalé potíže, a výdechy do vody Nohy na suchu Na vyvýšeném podkladě, který je překrytý měkkou podložkou ideální je nácvik plaveckých nohou je na zvýšené podložce například bloku či lavičce kdy dítě leží na břiše či na zádech a nohy mírně klesají dolů např. po