vody do očí, uší jako libé či nelibé. Nelibé pocity odpoutávají pozornost malých neplavců od aktuální činnosti. Vyvolávají silné ohnisko podráždění v CNS, což se projeví tím, že hlavní složkou je vyrovnávání se neplavců s prostředím. Děti předškolního a mladšího školního věku sbírají svoje první životní zkušenosti především ve hře. Hra je ta nejvhodnější forma jak seznámit děti se silami působícími ve vodě na jejich tělo tak, aby děti dokázaly vlastnosti vodního prostředí využít ve prospěch účelného plaveckého pohybu. PREISLEROVÁ, s. Vliv plavání na zdraví Pohybová aktivita je důležitým prostředkem zachování zdraví. Mimořádný význam plavání plavání dětí Kosoř vyplývá především z charakteru vlastní činnosti a ze specifického prostředí, ve kterém se pohybová aktivita provádí. Mnoho dětských a Praha 16 dorostových lékařů doporučuje plavání jako sportovní odvětví, které příznivě ovlivňuje tělesný vývoj a zdravotní stav dorůstající generace. Plavání je součástí řady léčebných procedur. Je významným prostředkem regenerace fyzických a psychických sil. plavali dětech Kosoři Působení vodního prostředí na dětský organismus Při pobytu ve vodě na člověka působí řada vlivů. Příjemný pobyt ve vodě závisí na tom, jak se lidský organismus s těmito vlivy dokáže vyrovnat. Teplota vody Při výuce se většinou setkáváme s vodou vlažnou, jejíž rozsah je C. Čím jsou děti mladší, tím má být voda teplejší. U dětí tříd se doporučuje teplota vody C. Je li voda chladnější, je nutné Lahovičky
plaveckou výuku zkrátit, aby nedošlo k poklesu tělesné teploty vyvolávající svalový třes. Vhodnou úpravou teploty a pozvolným