vody a vytváří si tak základ plaveckého dýchání. Obsahem je většinou foukání do plovoucích hraček, míčků, ale také opět napodobí hry tzv. bublání do vody hrozící vodník Berdychová, Bělková, Hry pro splývání úkolem je naučit děti náročný prvek, položit se na vodu do splývavé polohy na zádech i na břichu. Děti si zde uvědomí vztlak vody. Splývavou polohu se učí od polohy skrčmo, kdy napodobují Jiřího z Poděbrad plavání s dětmi hříbek, přes postupné narovnávání, kdy napodobují medúzu, až k splývání. Nejdříve se učí odraz ode dna, později od stěny Hoch, Bělková, Hry pro orientaci ve vodě děti se zde naučí potopit se pod vodní hladinu, vydržet krátkou dobu bez dechu. Učí se orientaci pod Jiřího z Poděbrad vodou, díky otevřeným očím. Obsahem jsou hry na námět lovení předmětů, skoky, procházení pod obručí apod. Juklíčková Krestová, Bělková, Pokud má hra stanovená pravidla, je důležité jejich dodržování. Velký význam pro děti je hodnocení jejich výkonů pochvalou, povzbuzení, popřípadě nějakou odměnou. Pro rychlejší organizaci dětí je žádoucí, aby učitel při hrách byl s dětmi ve vodě Bělková, Rajská zahrada Bezpečnost a organizace předplavecké přípravy V současné době organizují plavání v předškolním věku plavecká střediska, některé mateřské školy jak soukromé, tak státní, nebo jednotlivé rodiny. Předplavecká příprava není pro mateřské školy povinná Motyčka, Jak plavání dětí Jiřího z Poděbrad uvádí Miklánková kurzy předlavecké přípravy bývají nejčastěji u většiny mateřských škol x týdně, v rozsahu výukových lekcí po
minutách. Což není optimální počet hodin z důvodu reflexu vyhasínání. Různí autoři však uvádí jako optimální různý počat hodin. Například Hochová a Čechovská uvádějí za optimální výukových lekcí. Počet děti na jednoho učitele, či instruktora je závislý na